Subject: Ed: Palve EBUst
From: "Kommunikatsioon - RA" <[email-masked]>
To: Keiu Põderson - RA <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Jun 2026 14:51:00 +0300

_____

Saatja: Kristi Sarap - RA <[email-masked]>
Saadetud: esmaspäev, 15. juuni 2026 14:50
Adressaat: Hanneli Rudi <[email-masked]>
Teema: Vs: Palve EBUst

Tere, Hanneli!

Meie bioloogiliste preparaatide osakonna spetsialist Siim Suutre vastab
sulle nii:

"Vastavalt Euroopa Liidu direktiivide biovalvsuse nõuetele on Taani
käitleja kohustatud blokeeringust teavitama ka kliinikuid, kuhu
asjassepuutuva doonori materjali on saadetud. Kliinik omakorda saab juba
peresid teavitada ja vastavad abinõud kasutusele võtta. RATC teated on
mõeldud riikide järelevalveasutustele, et anda võimalus topeltkontrolliks.
Eestis on Ravimiamet pärast RATC teate saamist kliinikutelt ka vajalike
biovalvsustoimingute kohta küsinud. Konkreetsel juhul saame öelda, et
doonori NIMA kohta Ravimiametini infot jõudnud ei ole. Palume võimalusel
täpsustada, kas RATC teade selle kohta peaks olema saadetud 2026. aastal?"

Kristi Sarap

kommunikatsiooninõunik

Ravimiamet

Ravimiamet

737 4140

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information. If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have received. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.

  _____

Saatja: Hanneli Rudi <[email-masked]>
Saadetud: esmaspäev, 15. juuni 2026 11:03
Adressaat: Kommunikatsioon - RA <[email-masked]>
Teema: Palve EBUst

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördun teie poole taas oma EBU kolleegi palvel. Taani ametivõimude teatel
on blokeeritud doonori NIMA spermat kasutatud Next Fertility Nordic
kliinikus, mis tegutseb Tallinnas.
Mu kolleeg soovib teada, kui RATC süsteemi kaudu edastatakse kiirhoiatus,
mille tulemusena konkreetse doonori sperma kasutamine blokeeritakse, aga
puudub vastav register ja ametivõimude järelevalve, siis kuidas tagatakse
asjasse puutuvate perede teavitamine? Kas kliinik sai teada, aga ka kuidas
kliinik peaks teada saama, et selle doonori spermat mitte kasutada?

Loodan, et saan Teie vastuse lähipäevil.

Hanneli Rudi
AK toimetaja
55 35 816